Handelsbetingelser

 1    Handels- og leveringsbetingelser.

Inden du bestiller dine varer hos Corona LifeCare A/S, anbefaler vi, at du læser vores handelsbetingelser.

1.1 Disse aftalevilkår finder anvendelse på alle køb i Corona LifeCare’s webshops til levering i Danmark og Europa.

1.2 Endelig købsaftale er først indgået, når webshoppen har fremsendt en ordrebekræftelse. Webshoppen forbeholder sig retten til at afvise en afgivet ordre, eksempelvis, hvis der ikke er angivet en betalingsmåde.

1.3 Webshoppen tager forbehold for prisfejl, udsolgte eller udgåede varer og leveringssvigt fra leverandører. Oplysningerne på hjemmesiden er ikke bindende for webshoppen. Webshoppen forbeholder sig retten til at reducere en ordre, hvis enkelte varer i en samlet bestilling, mod forventning ikke kan leveres.

   AFTALEVILKÅR OG OPLYSNINGSPLIGT

2.1 Varernes egenskaber fremgår af webshoppen under den enkelte vare. Bemærk, at billeder på siden er vejledende og ekstra udstyr kun følger med, hvis det tydeligt fremgår og er omtalt i teksten. I tilfælde af særligt behov for yderligere informationer bedes du kontakte vores kundeservice på telefon +45 4615 5408.

2.2 Webshoppen på domænet Coronalifecare.dk ejes og drives af:

Corona LifeCare A/S
Hovedkontoret, Afdeling Vest

Østerallé 23

8400 Ebeltoft

eksped@coronalifecare.dk

 

3    PRISER

3.1 Priserne på webshoppen er i danske kroner. (DKK)

3.2 Alle priser vises med og uden moms.

3.3 Alle ordrer tillægges fragtomkostninger. Betaling med kort gennemføres uden gebyr af nogen art.

4    BESTILLING

4.1 Webshoppen er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor handle, når det passer dig. Det kan dog ske, at vi lukker webshoppen grundet opgradering og vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

4.2 For at handle i webshoppen skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort som webshoppen accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe produkter, hvis du har indhentet forældres/værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

4.3 Du kan vælge de produkter du ønsker at købe, og lægge dem i ”Indkøbskurven” ved at klikke på ”Tilføj til kurv”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for produkterne.

4.4 Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Se kurv”, hvor du kan beregne Beregn forsendelse

ved at indtaste postnr. og den by, hvor du ønsker varen sendt til. Derefter klikker du på ”Gå til kassen”.

Der skal du indtaste dit navn, adresse, tlf.nr., e-mail, og betalingsform og derefter vælges ”Gå til betaling”.

4.5 Du kan frit ændre indhold i indkøbskurven, indtil du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”.

5    BETALING

5.1 Webshoppen anvender en betalingsgateway fra PensoPay. Kommunikationen med denne betalingsløsning er testet og godkendt, og alle kortdata sendes krypteret via SSL (Secure Sockets Layer) og er helt sikre.

5.2 Webshoppen hæver først beløbet, når ordren afsendes.

5.3 I webshoppen kan du betale med kort. (Dankort og Visakort)

5.4 Hvis webshoppen undtagelsesvis ikke er i stand til at levere hele din ordre, jf. pkt. 1.3, reduceres din betaling i overensstemmelse dermed.

6    FRAGT OG LEVERING

6.1 Der leveres med Post Nord til den oplyste adresse

 

Prisen på leveringsomkostninger, er afhængig af vægten på forsendelsen, men som standard leveres de fleste forsendelser til fast pris på kr. 50 pr. forsendelse.

 

Overstiger vægten 2 kg tillægges ekstra gebyr afhængig af den faktuelle vægt.

 

Levering udenfor Danmark tillægges ekstra ekspeditions og fragtomkostninger, ligeledes ved levering udenfor Europa

6.2 Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage for lagervarer, og kan i enkelte tilfælde være påvirket af transportøren.

6.3 Såfremt din bestilte vare ikke er på lager, vil du snarest muligt modtage en e-mail med en ny estimeret leveringsdato. Der kan typisk gå fra min.1-2 uge og til maks. 4-6 uger. Der sendes e-mail med besked om leveringstidspunkt, når dette kendes.

Ved samtidig bestilling af flere produkter, vil ordren blive afsendt samlet. Leveringstiden for en samlet ordre afhænger derfor af den bestilte vare med længst leveringstid. I tilfælde af hasteordrer eller særlige ønsker til leveringen, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice direkte på telefon +45 4615 5408

6.4 Webshoppen anvender Post Nord til levering.

6.5 Du opfordres til at foretage en undersøgelse af forsendelsen straks efter modtagelsen. Samtidig bedes du tjekke om det leverede svarer til den vedlagte følgeseddel.

7    ORDREBEKRÆFTELSE

7.1 Når webshoppen har accepteret din ordre, modtager du en ordrebekræftelse per e-mail.

7.2 Endelig købsaftale mellem dig som kunde og webshoppen, er først indgået, når du har modtaget ordrebekræftelsen fra os.

  RETUR – OG FORTRYDELSRET 

8.1 Du har 14 dages retur- og fortrydelsesret. Inden for de 14 dage kan du meddele os, at du fortryder købet og varen skal være returneret til os.

8.2 Retur- og fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget din vare. Udløber fristen på en helligdag, lørdag, Grundlovsdag, Juleaftensdag eller Nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag

8.3 For at gøre brug af retur- og fortrydelsesretten skal du meddele os dette og sende varen retur til os, så vi har den i hænde senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du må gerne angive årsag til returnering. Du kan altid kontakte os på tlf. +45 4615 5408 eller eksped@coronalifecare.dk

 

8.4 Returblanket skal hentes via vores hjemmeside www.coronalifecare.dk og denne skal udfyldes og vedlægges returvaren. Samtidig medsendes fakturaen på varen.

8.5 Når vi har modtaget varen, tjekker vi den og tilbagebetaler det beløb, som du har betalt ved købet ekskl. leveringsomkostninger og evt. andre gebyrer.  Returvarer behandles senest 14 dage efter modtagelsen.

8.6 For specialfremstillede produkter eller varer uden for vort normale sortiment har kunden, uanset ovenstående, ingen retur – og fortrydelsesret.

Returnering

8.7 Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes retur til følgende adresse:

Corona LifeCare A/S
Administrationen, Lokalafdeling Øst

Vestergade 5, 1.

4600 Køge

8.8 Husk at kontakte Corona LifeCare på eksped@coronalifecare.dk 

og medsend returblanket, der hentes via vores hjemmeside www.coronalifecare.dk og udfyldes. Fortæl os gerne om årsagen til returnering.

8.9 Har du betalt med betalingskort, overfører vi pengene til dit kort igen. Pengene kan ikke udbetales til en anden konto.

8.10 Ved returnering af varen bør du sikre dig, at varen er forsvarligt indpakket. Omkostninger i forbindelse med returnering af varen afholdes af kunden.

8.11 Du skal sende varen tilbage i original ubrudt emballage, da manglende original emballage kan trække ned i vurderingen af varens salgsværdi. Læs mere herom i afsnittet ”Vurdering af varens salgsværdi”, som du finder herunder.

8.12 Vi forventer, at du afsender varen hurtigst muligt, efter du har givet besked om, at du fortryder dit køb. Du skal sende varen retur så vi har den i hænde senest 14 dage, efter du modtog varen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vurdering af varens salgsværdi

8.13 Som kunde kan du fortryde købet, efter du har testet varen. Dog kan du helt eller delvist miste dit købsbeløb, hvis varen er brugt/afprøvet ud over, hvad der er nødvendigt.

Varens værdi kan være blevet forringet, fordi
– du reelt har taget varen i brug.
– varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
– du har håndteret varen på en anden måde, end det var nødvendigt for at kunne fastslå varens art, egenskab og funktion.
– du har brudt varens plombering, original emballage eller lignende.

8.14 Hvis varens værdi er blevet forringet, laver vi en konkret vurdering af, hvad den brugte vare kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse får du ikke retur.

9    Reklamationsret

9.1 I henhold til købeloven er der 24 måneders reklamationsret på varer med fabrikations- og/eller materialefejl købt på CoronalifeCare.dk. Du anbefales, at gemme fakturaen som dokumentation. Afhængig af den konkrete situation betyder det, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadesforvoldende adfærd.

9.2 Har du opdaget en mangel ved varen, skal du ifølge lovgivningen reklamere inden for ”rimelig tid”. Vi anbefaler, du reklamerer så hurtigt som muligt (senest to måneder efter fejlen blev opdaget) og giver os en detaljeret beskrivelse af fejlen. Du kan reklamere ved at sende en mail til eksped@coronalifecare.dk eller ringe på tlf. +45 4615 5408. Derefter skal du sende varen retur efter anvisning fra os sammen med fakturaen.

9.3 Bemærk, at reklamationsretten ikke dækker fejl, skader eller slitage, der er direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

10     Klagemuligheder

Det er muligt at indgive en klage over en vare købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://www.forbrug.dk/

Hvis du ønsker at angive en klage, kan du også anvende EU-Kommissionens online klageportal. Det er særligt relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klagen indgives her. Hvis du indgiver en klage, skal du angive vores e-mailadresse: eksped@coronalifecare.dk

11     Lovvalg og værneting

Køb i webshoppen og hos Corona LifeCare A/S er underlagt dansk ret. Enhver tvist, som måtte opstå i forbindelse med disse køb, skal så vidt muligt løses mellem Parterne i mindelighed. Såfremt dette ikke er muligt, skal enhver tvist afgøres ved Retten i Aarhus som rette værneting.

Opdateret 05:05:2020